tweetyme

Alla inlägg under december 2013

Av Katja - 10 december 2013 10:18

Heeij! tänkte att ni skulle få äran att läsa min novell nu så varsegoda!xD 



Min sista dag

När jag kommer in i lagerbyggnaden slås jag av musiken som dundrar i högtalarna och stanken av sprit, svett och rök. Jag söker med blicken över lokalen, jag sätter mig i baren och beställer en gintonic. Jag smuttar på den och känner en kall hand på min axel.
” Är det inte döden själv.” flinar han och sätter sig bredvid mig. Han ser bra ut med sitt svarta rufsiga hår och de mörka ögonen. Men ja vet bättre, han är knappt någon man vill ha som en vän.

Efter några drinkar känner jag mig sådär lagom full, jag glider försiktigt ner från barstolen och tränger mig fram bland de svettiga människorna mot toan. När jag väl kommer in till de unkna toaletterna luktar de ännu värre än där ute, de luktar fukt och urin. Jag får några blickar från två tjejer som står och plutar med läpparna mot spegeln. En av dom är blond, hon skulle se ganska så bra ut om det nt var för de hundra kilo smink hon har i ansiktet, jag slår vad om att de ser ut som hon smälter när hon svettas. Den andra har sönderblonderat hår och en väldigt urringad tröja. Och hon ger mig den där ” va glor du på bitch” blicken och jag skyndar in i ett bås. Jag väntar tills de gått ut innan ja ens vågar dra ner gylfen på jeansen. Jag uträttar mina behov sen hasar jag mig ut mot handfaten.
Jag tittar mot min egen spegelbild, jag möts av ett par trötta blåa ögon. Jag känner lättnaden i bröstet.
Idag är det dags. Jag vet det nu. tänker jag och rotar upp plastburken med de gula pillerna i. Jag kastar i mej 5-6 stycken och sväljer dem motvilligt med vatten.
”Varför gick jag en med på den här behandlingen?” suckar jag tungt och tränger mig förbi tre killar som står runt toalett dörren.

Jag fortsätter mot baren och hoppar upp på en av de höga stolarna. På min vänstra sida sitter en man runt 29-31 års åldern. Och på min högra sida sitter en blond smal tjej, hennes klar blåa ögon lyser av iver och nervositet. Hon ser ut att vara i 17 års åldern. När jag ser på henne ser jag en del av mitt gamla jag, den flickan jag en gång varit.
Jag ser i ögonvrån hur mannen bredvid mig glider ner från stolen och slinker över till stolen på tjejens högra sida. Jag lyssnar med halvt öra på hans urusla försök att flörta med henne och hur hon försöker få honom att inse att han nt har en chans.
”Men lägg ner. Du skulle kunna vara hennes pappa.” hör jag mig själv säga. Han tittar förvånat på mig men tar sin drink och går vidare.
”Tack.” säger hon och ler tacksamt innan hon tar sin jacka och väska och går mot dörren. Jag sitter stumt kvar och tittar efter henne.

Jag känner hur huvudet snurrar och kroppen känns tung. Jag tar tändaren och ciggpaketet ur väskan och går sakta mot ut gången. Jag knuffas runt bland dansande kroppar och det är ett mirakel att jag ens tar mig till dörren.
Jag lutar mig mot tegelväggen och placerar en cigg i munnen, jag höjer tändaren och drar in ett djupt bloss och håller kvar röken. Jag lyssnar på de berusade killarna som står några meter från mig. De pratar högt och sluddrigt. Det är nästan som om de vill att man ska lägga märke till dem. Jag blåser ut och det bildas ett stort moln. Jag hör deras skratt och det känns som jag flyter längre bort i mina egna tankar.
Jag vaknar ur mina dagdrömmar när killarna går in och jag blir ensam kvar. Jag tar ett sista bloss sedan fimpar jag och går sakta mot bilen. Jag känner hur benen börjar domna bort och jag vet att slutet är nära nu.
Jag faller ner på knä och tittar upp mot den stjärn klara himlen. Det hugger till i bröstet och det blir svårare och svårare att andas. Jag känner hur huvudet slår i asfalten men det känns inte. Det ända jag känner är lättnad, lättnad över tanken på att det är över.  Lättnad att slippa leva en dag till med cancer.
Mina läppar de ler och mina ögon glänser av tårar, vem trodde att slutet skulle kännas så bra.
”Jag är redo nu. Ta mig här ifrån.” viskar jag, de sista jag kommer minas är musikens svaga mullrande i lagerbyggnaden, lukten av ciggareter och sprit.

Av: Katja Ekström Valjus ES1




säg gärna va ni tycker!c: när ja skrev den va ja as nöjd men just nu orkar ja nt ens läsa igenom den! haha!xD men nu ska ja ha svenska! Puss!!<3

Av Katja - 6 december 2013 09:57

Heeij! när ja vakna imorse och titta ut såg ja något så underbart! SNÖ!!!^3^ fatta va glad ja blev!!!!! svimmade nästan!cx ne men blev typ över lycklig!!:D fast sen va min buss typ 10 min sen!xc och sen vänta ja på Lollo! och hennes buss va en halvtimme sen! och dom till karlstad kunde nt åka för de va en olycka där så bussen va tvungen att stanna!cx menmen! sitter just nu på stödet och ska börja jobba!xp fast äe en aning trött så får se hur de går!x3 aja! ska till pax me malin ikväll! sen sova hos mormor och morfar inatt!c: så ska hem efter skolan, vilket blir typ 16,10! och hämta saker sen dra till storfors!c: 

juste! ska kanske me Julijus en sväng! eftersom hon och Marcus ska till hans föräldrar idag!c: så de ska bli spännande att träffa Herr Majsan och de andra djuren! hennes föräldrar me antar ja! men ja äe ju nt så förtjust i nytt folk som ni kanske vet!x3 men de ska nog gå bra!c: hoppas ja!xp menmen! nu ska ja jobba de sista 15 min!xD 

Puss!!^3^ <3

Av Katja - 5 december 2013 10:50

 

AH!!! nu äe ja helt klar me novelen! den äe in skickad!! och ja äe nöjd så fuck u!!   ja äe så lättad! men fick precis veta att vi har puttat sammhällsprovet en vecka!cx men aja! vet ju va ja har att gö i helgen!cx plugga matte! yay! elle? nej!xc aja skriver kanske mer sen! tror ja håller på att bli sjuk! har as ont i halsen! och då menar ja nt vanlig halsont!xc

Puss!!<3

Av Katja - 3 december 2013 12:07

 

Heeij! sitter i bilden och ska snart ha digitalt! sen ska ja till karlstad efter skolan!c: men ja känner mej stolt över mej själv har skrivit väldigt mkt på novellen idag!c: fast måste skriva mer om den ska va klar på torsdag!xc men de hinner ja nog! för hoppnings vis!xp ska ta och läsa Addes noveller en sväng och se om nöe hoppar upp i huvet på mej!:3 

de äe snart lov hörni! om typ 13 dagar! eller om 13 skoldagar!^U^ nästa vecka äe de prov! samhäll och matte!xc aja får hoppas på de bästa! men aja börjar nu! 


Puss!!!<3

Av Katja - 1 december 2013 11:45

 

Heeij! sitter här i sängen och funderar på att sätta mej i soffan och försöka skriva! och läsa lite!cx men aja får se! igåe somna ja och sov genom hela shrek!!!!xo men skriver mer snart! Puss!!<3

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fluffis

ÖoÖ

Pink Devil With Wings Kaoani

Ovido - Quiz & Flashcards